LinkedIn Oyun Hazırlığında

İş dünyasının sosyal medyası LinkedIn oyunlar için hazırlığa başladığını doğruladı.

Yeni Bir Alan: Oyunlar

Microsoft’un sahibi olduğu sosyal medya platformu LinkedIn, öncelikle profesyonel amaçlar ve işe alımlar için ağ kurmak ve bilgi toplamak isteyen insanlar için bir platform olarak isim yaptı – şu anda 1 milyardan fazla kullanıcısı olan bir platform.

Şimdi, insanların platformda geçirdikleri zamanı artırmak için şirket tamamen yeni bir alana giriyor: Oyun.

TechCrunch’ın haberine göre, LinkedIn’in yeni bir oyun deneyimi üzerinde çalıştığı ifade edildi ve LinkedIn tarafından bu haber doğrulandı. Bunu da Wordle gibi basit oyunların viral başarıya ulaşmasına ve milyonlarca oyuncuya ulaşmasına yardımcı olan bulmaca çılgınlığı trendinden yararlanarak yapacak. İlk denemelerden üçü “Queens”, “Inference” ve “Crossclimb” adlı oyunlar.

Uygulama araştırmacıları LinkedIn’in yaptığı işe işaret eden kodlar bulmaya başladılar. Bunlardan biri olan Nima Owji, LinkedIn oyun fikrinde, oyuncu puanlarının iş yerlerine göre düzenlenmesini ve şirketlerin bu puanlara göre “sıralanmasını” içerdiğini söyledi.
LinkedIn’in sözcülerinden ise oyunlar üzerine çalışma yapıldığı doğrulandı ancak henüz bir lansman tarihi olmadığı belirtildi.

Linkedin Oyun Hazırlığında Olduğunu Doğruladı

Sözcü TechCrunch’a gönderdiği mesajda “LinkedIn deneyimine biraz eğlence katmak, ilişkileri derinleştirmek ve sohbet fırsatlarını tetiklemek için bulmaca tabanlı oyunlar eklemeye çalışıyoruz” dedi. “Daha fazlası için bizi izlemeye devam edin!” Bu mesajla Linkedin oyunlar ile uygulamayı genişleteceğini doğrulamış oluyor.

Sözcü, araştırmacı tarafından X’te paylaşılan görüntülerin en son sürümler olmadığını da sözlerine ekledi.

Microsoft Bir Oyun Devi

LinkedIn’in sahibi Microsoft bir oyun devi. Xbox, Activision Blizzard ve ZeniMax’i içeren oyun sektörü geçtiğimiz çeyrekte 7.1 milyar dolar gelir elde ederek Windows gelirlerini ilk kez geçti.

LinkedIn sözcüsü, Microsoft’un LinkedIn’deki oyun projesine nasıl dahil olduğunu ya da dahil olup olmadığını söylemekten kaçındı.

Oyunlar, hem gelirler hem de etkileşim açısından cep telefonları ve bilgisayarlar için düzenli olarak en popüler uygulamalar arasında yer alıyor ve bulmaca tabanlı gündelik oyunlar, mobil kullanıcılar arasında bu alandaki en popüler kategorilerden biri oldu. Oyun dışı platformlar kendi trafiklerini artırmak için uzun zamandır bu gerçeklerden yararlanıyor – gazete ve dergilerdeki bulmaca ve diğer bulmacaların popülerliğini düşünürseniz, muhtemelen internetten önce gelen bir eğilim.

Viral hit Wordle’ı 2022’de satın alan New York Times, geçen yılın sonunda yaptığı açıklamada, milyonlarca insanın oyunu oynamaya devam ettiğini ve oyunun artık gazete tarafından geliştirilen daha büyük bir çevrimiçi bulmaca ve oyun platformunun bir parçası olduğunu söyledi.

Oyun oynamayı iki katına çıkaran diğer şirketler ise karışık sonuçlar elde etti. Dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook, yıllar boyunca sosyal oyunların önemli bir itici gücü oldu. Ancak 2022’de kullanımdaki düşüş nedeniyle bağımsız oyun uygulamasını kapattı: bugünlerde karma gerçeklik deneyimlerine ve Meta Quest işine çok daha fazla odaklanıyor.

LinkedIn, insanların platformunu nasıl ve ne kadar kullandığını artırmak için yıllar boyunca bir dizi farklı yeni özellik denedi ve strateji muhtemelen en iyi şekilde şöyle tanımlandı: “İnsanların şu anda kullandığı en popüler araçları nasıl alıp LinkedIn’in kitlesiyle alakalı hale getirebilir ve iş dünyasına odaklanabiliriz?”

Bunlar, çevrimiçi eğitim ve mesleki gelişim çabalarından, bir yayıncılık ve haber operasyonuna, daha fazla video aracı getirmeye ve içerik oluşturucuları ve etkileyicileri kurmaya kadar uzanıyor.

LinkedIn Son Zamanlarda Çok Eleştiriliyor

Son zamanlarda başta X olmak üzere farklı mecralarda LinkedIn sık sık eleştiriye maruz kalıyor. Bunun nedeni ise platformun Facebook gibi olması ve içeriklerin artık yapay zeka ile otomatik oluşturulur hale gelmesi. Öyle ki geçtiğimiz günlerde çıkan bir eklenti ile CEO’lar bile etkileşim uğruna otomatik oluşturulmuş yapay zeka yorumları yaptığından dolayı çok linç yemişti.

Peki siz LinkedIn’in oyun atılımını nasıl görüyorsunuz?

Trendler üzerine daha fazla içeriğimizi incelemenizi tavsiye ederiz.

Arthur Dent
Arthur Dent

Galaksi çapında bir maceraya pijamalarıyla başlayan tek kişi. Dünya'nın yok edilmesinden sağ çıkan Arthur, evrenin tuhaflıklarıyla dolu bir yolculukta kendi sakinliğini korumaya çalışıyor. En iyi yeteneği: Mümkün olan en garip durumlarda bile sıradan kalmak.

Nesne: 34

Cevap bırakın

tr_TR